Sagas trädgård

Sagas trädgård

fredag 5 februari 2010

Clematis

Tänkte presentera de clematisar jag har (och har foton på) detta är en Warzava Nike bara 1 år gammal den är lite blåare än på bilden helt utslagen,köpte denna billigt på prisma maj-09 fåse hur den klarar vintern.Jag är väldigt "svag" för storblommiga men har problem att få dem att överleva,de småblommiga är avsevärt enklare att sköta anser jag.
Denhär är tänkt att ska bli granne till en höst-09 planterad Miss Bateman (vit) så det blir roligt att se om det funkar. Bilder kommer till sommaren om de lever o frodas!
Ha en skön helg alla!

2 kommentarer:

  1. Underbar klematis! Jag har bara två st, en alpklematis och en Ville de Lyon. Måste nog skaffa några till.
    Trevlig helg!
    Christina

    SvaraRadera
  2. Jag hade en Ville de Lyon förut,den var såå fin,nåt speciellt är det med de storblommiga....

    SvaraRadera