Sagas trädgård

Sagas trädgård

onsdag 9 juni 2010

Regn....

Det hann bli ganska torrt förrän regnet kom nu i eftermiddag,gör gott åt allt i trädgården,speciellt för trädgårdslandet som blev klart i förra veckan.Syrenerna är inte riktigt frodiga iår,vet inte varför:( bara lite blom uppe på den vita och lite mer på den lila...Rosenbräckan däremot är fin..



Häromkvällen när jag besökte ett mindre familjeföretag som bedriver uppdrivning av sommarblommor/grönsaker så fastnade jag för en blodröd stor pelargonampel...jättehärlig,den ska jag ta till holken!Jag som inte skulle köpa några amplar när jag drivit upp så mycket själv,men den ville med mej hem:)


Det är såå härligt nu i försommartid! Jag njuter när jag ser hur allt växer och frodas!Jaa,o igår adopterade vi en hermelin! fåse om den trivs och stannar hos oss,sonen fångade en i livfälla som vistades vid hans chefs villaställe,frun i huset var livrädd för den så den fick flytta till oss:) Nu lever sorkarna farligt!Jess!




3 kommentarer:

  1. Så spännande med en hermelin. Vad rolig din tipsy-pot är jag har suttit en studn o funderat på hur du fått till det men jag kan inte knäcka den nöten. Härlig röd stor hängpelargon du köpt dig. Här har det regnat mest hela dagen.
    Ha en härlig kväll
    Annelie

    SvaraRadera
  2. Jag e oxå inne på rött i år :)
    Håkan

    SvaraRadera
  3. Du är med i utlottningen :-) Mörkröda pelargoner är så fina! Kan man få se en bild på hermelinen sen?

    SvaraRadera