Sagas trädgård

Sagas trädgård

fredag 30 juli 2010

Liljor och lite annat

Värmeböljan tycks fortsätta,det har varit hett,kvavt idag. I sist natt åskade det igen,har gjort det nu hela veckan....varje natt!
Ett riktigt oväder drog här över vid 5tiden som gjorde att amplarna på framsidan var farligt nära att förstöras,men jag hann rädda dem i sista stund:)
Ikväll kl 19.30 var det ännu 21,6C när jag for iväg på en något svettig länk,får nog skärpa mej nu märker att konditionen är på nedåtgående...det går inte att bara äta o dricka gott i 5 veckor;)) jobbet börjar på måndag o det gäller att hänga med i barnens fart!
Jag har förenklat kommentatorgrejen,så nu borde alla,oxå anonyma kunna skriva nåt...men det är ju kul om ni ändå skriver vem ni är:)

Här är några liljefoton från framsidan av huset,tycker flockliljor är så vackra!!




Ha en bra helg!!



5 kommentarer:

  1. Hej Saga!
    Ja, visst var det ett vackert namn på hästen;)

    Vilken värmebölja ni har! Det stod i tidningen idag att det slagits värmerekord i Finland!

    Vad vackra dina liljor är!

    Ha en trevlig helg!


    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  2. Jättefina blommor!

    Gillar din blogg!
    Kram från bella

    SvaraRadera
  3. Härliga liljor! Jag älskar liljor och har en massa. En del har blommat över bl.a Lollipop (dom du har på din andra bild). Nu väntar jag på dom liljorna som är i knopp.
    Ha en fin dag! / Irene

    SvaraRadera
  4. Vi är av med värmen nu, bara hårda stormvindar, visserligen sydliga, och sol. Liljor är vackert, men blev allergisk mot dom när jag fick min astma :-( Ha en bra helg! :-)

    SvaraRadera
  5. Vädret verkar ha blivit mer extremt än det var förr. Det är värmeböljor, stormar och annat sånt otyg, men det får vi väl leva med, antar jag!
    Vilka härliga liljor du har, jättevackra! Större delen av mina har blommat över, bara några kvar som har knopp!
    Ha en skön söndag!
    //Margot

    SvaraRadera