Sagas trädgård

Sagas trädgård

tisdag 29 november 2011

Advent

Så väldigt långt inne i advent är vi inte ännu men dagarna går väldigt snabbt fast dom är både mörka o blöta!
I söndags på självaste I advent var jag o Kelsi ut o traskade på vandringsleden mellan näs o fränsviken,härlig promenad där på bergen när man kommer närmare sjön,vitmossa i mängd o massor,sådär lagom påfrusen så den glimmade,otroligt fint!
Nu kan man ju undra varför jag traskar och inte hjälper gubben med huset,men just då fanns inget speciellt för mej att syssla med(hade städat klart) och lilla dogen är så lycklig när vi är i skogen så hon får springa fritt,trafikvettet har inte infunnit sig ännu,fast vi övar flitigt så vid Abbas(o här hemma) är det koppel som gäller.
Årets julbock borde jag börja göra...men det är mörkt både morgon o kväll när jag skulle ha tid att söka granris så det måste nog vänta ännu.( jaa,ja kan ju inte vänta till våren,men nån helg :))
Ikväll när jag var till bygget höll Roger på med de sista ribborna som kommer i vardagsrumstaket,vi planerar att sätta stockpanel där och "vanlig"panel i alla andra rum (alla tak blir vitlaserade) häromdan började jag fundera på de tre innerdörrarna vi har oxå,spegeldörrar i furu...hm det kommer att "skära sig" med resten så vi har bestämt de blir målade vita.Alla synliga stockväggar blir nämligen laserade med en brun nyans,vitlaserade foderbräder kommer ju runt alla de många fönstren i burspråket så lite variation behövs....på kuusamos hemsida,interiörbilder har jag hittat en otroligt fin brunfärg,men just den blir kanske liite för mörk eller vad sägs? Som sagt tycker jag den är såå fin...:) o vi har ju ännu mer fönster oxå ovanför där denna soffa är.samma färg ska fortsätta sen till köket...



Dethär är från ikväll...

Ha en fortsatt bra vecka!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar