Sagas trädgård

Sagas trädgård

måndag 21 november 2011

Hänt i veckan...

Det är mycke nu! Så mycke så jag hinner knappt uppdatera bloggen,nåå lite slarv är det nog oxå om jag ska va ärlig.I torsdags fick vi gjutet golvet,så nu är en till viktig sak klar,jippii! dethär är från bastu/badrums hörnet av huset,ser vått ut och det är det oxå :)


I helgen som var monterades 2 dörrar som inte behöver vara i användning under byggnadstiden,den tredje,huvudingången är så länge en gammal beprövad,de nya här,terassdörren...


Och bakdörren mot norr,trappan kommer sen inte där,utan rakt fram för takstegen kommer att monteras på väggen,så den vill jag ju inte krocka med varje gång man går runt hörnet:)

På G just nu är borrandet av var utebelysningen ska sitta runt hela huset,det behöver fixas förrän mellantaket kommer på plats(hål finns redan i stockarna)men det gäller att mäta och trixa för att borra rätt :) som utebelysning valde vi svarta "kottelampor" det blir snyggt tror vi till den mörka husfärgen senare,oxå ville jag ha lampor som är nära väggen,viktigt tycker jag när man har verandor man vistas på så man inte behöver vara rädd att slå huvet i dom....jaja det är mycke att tänka på och säkert har jag glömt massor :)

Är ordentligt förkyld,så det blir mest dricka varmt och vila idag.Hoppas ni hålls friska och krya nu när det börjar bli advent småningom!

Ha de gott!!

1 kommentar: