Sagas trädgård

Sagas trädgård

måndag 12 november 2012

Novembermörker

Hunnit en bit inne i november redan,farsdagen är firad o klar både hemma och på jobbet där vi gjorde viktiga pappagrejer med barnen :)
Mörkret sänker sej mer o mer för varje dag över nejden,men så ska väl november vara...? Tröttsamt med regniga ruggiga månader när det inte blir helt ljust på hela dagen,men så plötsligt kommer solen fram och allt blir så vackert.Ingen snö har vi heller (den kom o for) kanske det hinner komma igen före julen....
En fördel med mörkret är ju att då har man all orsak att tända ljus o lyktor som jag tycker om,beställde förresten nya sovrumsgardiner (o köksgardin till sommaren) från www.gardsromantik.se härom dagen,där hittar man mycket intressant, jaa en liten madonna med barn fick oxå följa med...såhär ser det ut när de är strukna o klara.....

Nöjd med dem blev jag och gubben klagar inte så då är det ok :)

Och såhär ser sommargardinen ut...obs!lånat bilden från deras sida
Madonnan.....en rofylld historia(i gips antar jag) såå fin!



                                                                 


Ha det bra i november mörkret!

3 kommentarer:

  1. mörkt och grått här också. Ljusglimt i mörkret var små barnbarn på besök i helgen. 1,5-åringen så charmig! Jag hade glömt hur underbart det är när de lär sig de första orden.
    Kerstin

    SvaraRadera
  2. så konstigt det blev! ville inte alls vara anonym men hittade inget bra alternativ! Din småkusin Kerstin

    SvaraRadera
  3. Helt ok att publicera under anonym,väldigt enkelt oxå! och jag får ju veta vem det är när man skriver namnet under/Saga

    SvaraRadera