Sagas trädgård

Sagas trädgård

söndag 17 februari 2013

Februaripyssel


Börjar själv undra vad jag håller på med när jag aldrig uppdaterar bloggen.....njaa,jobbar,sover o äter mest,i den följden oxå :)

Fast det har börjat klia i odlarfingrarna nu så häromdagen sådde jag 3 olika perennasorter o satte ut dem i snön tills vårsolen väcker dem,fåse hur det går,fjolårets riddarsporrar som jag prövade göra lika med blev stora och kraftiga under sommaren och jag väntar på blomning nu i år,spännande!!

Idag blev det sådd inne,Bengalisk ros "Angel rose" Dubbla flitiga lisa,gul stockros,och några krukor klockranka,jag vet det är onödigt tidigt men har ju odlingsrummet att flytta dem till när de spruckit...



Stickning pågår oxå,det är så skönt att sätta sej ner med det när man vill ta det lungt,barnsockor tillverkas på löpande band....
 
 
 
En härligt blekrosa tulpanbukett förgyller köksbordet
 
 
 
 
Just nu är R i skidspåret i Holm men senare idag ska vi köra iväg o ta en titt på sonen+sambons lägenhet som dom ska flytta till i Jakobstad.
 
Ha det riktigt bra! // Saga
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar