Sagas trädgård

Sagas trädgård

måndag 12 september 2016

Fuchsior

Dagarna går ganska fort fastän jag är till en del rörelsehindrad efter operationen,det bästa är att jag börjat kunna gå så pass att jag kan gå ut på terrassen och njuta av blommorna jag har där.

Speciellt fuchsiorna är fina iår,otrolig blomrikedom och såå vackra!!

Våren -11 var vi till Älvsjömässan i Stockholm och då följde stickling av "Celia Smedley" med hem,rekommenderad av fuchsiaexperten Kenneth Nilsson som ochså figurerar på AoT´s forum,jaa inte så mycket mer ...nästan alla har "flyttat över" till fb sidan vi forumister har där.


                          Följande namnlösa som levererar megastora knopp och blom!





                    Sen har jag denhär lila skönheten som har så bedårande söta "kjolar" :)




Ännu får dessa och ett flertal andra stå ute men när frosten börjar bita får maken hjälpa mej att få dem in för vinterförvaring.

Tack för denna gång!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar