Sagas trädgård

Sagas trädgård

torsdag 27 oktober 2016

Gråa dagar i oktober

Ibland tittar solen fram men för det mesta är det 50 nyanser av grått ute....trevliga besök av både f.d kollega och vänner gör att dagarna livas upp när man som jag nu går hemma,självgående men ändå ganska strandsatt :)

På orangeri fronten går det riktigt bra,öppningsbara fönstret kom på plats (en solig dag) och golvstenar fyndade vi jättebilligt så det räckte till och blev lite över



Några inredningsdetaljer som jag tycker riktigt mycket om.....hyllkonsoller och nyinköpta sidobordet



På nedre hyllan har jag tänkt placera två korgar som man kan förvara smått o gott i ....

Jaa,häromdan märkte jag att julrosen har knopp! läste på lite eftersom det är en ny bekantskap o lärde mej att de bildar knoppar denhär tiden för att sen blomma riktigt tidig vår,jaa ännu så man kan kalla det vinter om inte tjockt snötäcke hindrar,ska bli roligt att se hur det går!



               Och till sist ska jag fresta med några nybakade linfrösemlor :)





Ha de bra! Vi ses :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar