Sagas trädgård

Sagas trädgård

söndag 14 januari 2018

Trädgårdsåret 2017 del I

Tänkte ge en tillbakablick på året som gick i trädgårdsbilder,börjar från april för det är då det börjar på allvar för mig,köper nog fröer och beställer rosor tidigare på året men i april brukar jag börja fröså sånt som behöver extra lång tid på sig  s.s luktärter och blomman för dagen som är mina favoriter och en del annat.....börjar med bilder från april...lite grönt börjar sticka upp ur bänkarna

                                       
                                                Fast väldigt grått är det ännu....


Första maj har jag som tradition att plantera nyinköpta dahlior i krukor och detta år hade jag många nya när vi hade varit på Älvsjömässan i början på april :)de gamla tas fram mer i ljuset oxå


Kan konstatera att rosen Aicha har klarat vintern fint!



Första året som jag odlat gurka från frö,roligt men kunde konstarera att jag sådde för tidigt....nåja i början av maj fick de små gurkbebisarna flytta i orangeriet.


Rosor beställda från Flora linnea i januari levererades som lovats i maj och krukades


Den 11 maj kom kodynga leveransen jag beställde av "grannen"


I mitten på maj blommar vivorna jag köpt från sundom året innan och krokusarna är som finast nu



               I orangeriet  är det ganska fullt och växterna trivs i kvällssolen



Vårt härliga orangeri i kvällsolen,fortfarande med plastdörr men den riktiga är under planering ;)


Sista dagen i maj 2017 blommar både kungsängslilja och sippor i olika färg och form




Det blir så många bilder (svårt att välja :) ) så det får bli både del II och III

Vi syns! hälsningar

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar